Gratis nu se mai poate
Zilnic primesc cel puțin un e-mail de genul ăsta:
Bună ziua,
Vă scriu în legătură cu o colaborare. Suntem bla, bla, bla și facem bla, bla bla.
Având în vedere că de curând ne-am lansat şi în Timişoara, am dori să colaborăm!
bla, bla, bla, bla, bla
bla, bla, bla, bla, bla
Aştept răspunsul dvs pentru ca ulterior să discutăm şi detaliile despre ce înseamnă aceasta!
Mulţumesc!
O zi frumoasă!Cu drag,
bla, bla, bla
Dar, de fapt, e-mailul respectiv înseamnă asta:
Hei, suntem agenție de PR și avem ca sarcină promovarea unui eveniment și ne întrebam dacă nu ai vrea să ne ajuți pe gratis cu această promovare! Noi luăm bani pentru asta de la organizatori/sponsori, dar îi tinem pe toți pentru noi că suntem deștepți. Pentru că avem impresia că tu ești cam prost, nu îți vom da nimic pentru munca ta.
A, ba da! Îți vom da o invitație la evenimentul respectiv, de unde vei avea onoarea să postezi poze pe Facebook, să dai share-uri și check in-uri, adică să faci, tot moca, munca noastră.
Mai avem nevoie de un articol pre-event publicat pe blogul tău, dar și de unul post-event cu impresii și feedback.
Ce zici, așa-i că poți să vii la eveniment? Plus că va da bine pentru noi în fața clienților dacă aducem cât mai mulți oameni, mai ales din presă sau care au comunități social-media mari în spate.
După ce le dau reply că timpul meu alocat pentru documentare, scris, deplasare la eveniment, poze etc nu e gratis, multe piariste și mulți piariști dintr-ăștia care au pus coada la cireașă se calmează și nu mai continuăm așa-zisa colaborare.
Mă întreb și eu așa, oare oamenii ăștia de comunicare nu înțeleg că nu le mai publică nimeni nimic pe gratis, nici măcar comunicatele de presă? Sau încearcă și ei să vadă că poate le-o merge să mai fraierească pe vreunul…
Culmea e că au și găsit cu cine să încerce șmecherii dintr-astea, cu mine #CelMaiTareBlogger pe zona de vest.
Susțineți TmBlog.ro:
Ține și de ce livrezi concret de banii ăștia.
E adevarat si asta, dar sa fim seriosi, majoritatea vrea gratis.